torsdag 2 maj 2013

helgen och valborg

Lördagen tillbringade vi hos Anna,Henrik och Alvora i Sätrabrunn. Det blev en riktigt solig, varm och härlig dag. Vi grillade korv åt jordgubbar, barnen lekte, vi solade och hade mycket trevligt!  


Kvällen tillbringade vi hos Rebecca och Tobias och spelade spel. Trevligt!

Söndagen bjöd på med soligt väder, så vi packade in oss i bilen och for till Björnön. Jonas, Helin och mamma följde också med. Vi käkade lunch på Björnögården(inte nån höjdare), fikade, solade och slappade. Nice!

Jag jobbade tidigt måndag och tisdag...hur fasiken kan det ens va lagligt att börja innan solen gått upp???? Huuu va ja inte är en morgonmänniska!! Man slutar dock tidigt på dagarna när man börjar i gryningen. =)

Valborg
I tisdags var det Valborgsmässoafton och den firade vi på Lögarängen. Eller firade och firade...vi gick dit, lyssnade på kören, Ellie fick leka och springa i backen. Sen tände dom brasan vi kollade på i några minuter sen gick vi hem. Jag va sååå trött!
Kollade film och lyssnade på alla raketer som sköts av.
applåder till kören
snart tänder dom 

Det brinner på löga

Maj startade riktigt bra med sol sol och mera sol. Vi tillbringade 1 maj ute på Ängsö hos Ellies Morfar och hunden Moa (Ellies favvo).

Ellie hjälper morfar i landet
Intressant med jord och sånt
Korvlunch
Vi grillade korv och "påtade" i landet. Ellie hjälpte till att fylla på jord och plantera korvbröd såklart.
Tog en promenad med Moa till vattnet och badstranden. Det var inte riktigt badvänlig temp än, men det gick att leka i sanden och vattenbrynet ändå.

Sen tog vi en sväng till Björnön och lekte lite mer. Ellie fick inviga sin nya hink och spade och jag fick leka och klättra i lekparken. =)


vig som katten
Ellie undrade nog vad jag höll på med i nätet...det gjorde iallafall Sebbe. Han tyckte jag var för gammal för att leka där och att jag skrämde bort barnen! (De var inga barn i närheten, utom ett) Taskigt värre!!
 
 En jäkligt trevlig vecka såhär långt. Hoppas följande dagarna blir lika bra!!

På lördag får vi besök av familjen Andersson /Nilsson, det längtar vi till.
Hoppas vi får lika fint väder då som nu i helgen.
Elsa och Ellie

 Nu ska jag och Ellie gå till Djäkneberget och spana på grodorna!

=)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar