onsdag 15 maj 2013

Sådan mor sådan dotter

Onsdag och mina arbetspass är över, alltså min helg har börjat. =)

Jag och Ellie började dagen med att ta mormors bil till Björnön. Mormor fick inte följa med, men lika glad för det är väl hon. Hon är i London med Kenneth och har det bra.

Väl på Björnön satte jag Ellie i vagnen och tog 5:an spåret till lekparken. Där lekte vi i solen och hade det oförskämt bra. Efter ett tag började vi gå tillbaka och Ellie fick gå själv. Det gick inte fort, då hon bara ville utforska skogen. Inte början av skogen utan djupt in i skogen. In bland stockar, sten, träd och kottar. Oj vad hon älskade ALLT. De är min dotter de. Jag älskar ju nämligen också att vandra i skogen.
Vi luktar på blommorna. Det har pappa Seb lärt henne att man ska göra.
Tur att både jag och vagnen är terränggående så vi kunde följa efter. =)
Helt plötsligt ropade hon till och blir överlycklig när hon ser en stor stubbe. Säger sitta och pekar på stubben. Jag hjälpte henne upp och väl uppe satt hon som ett ljus. Dinglade med benen och spanade in fåglarna. Skrattade och började härma en kråka och göra andra djuriska läten. Det är verkligen min dotter, jag är ju lite av en fågel nörd. Och jag måste säga att det värmde lite i mitt "naturnördiga" hjärta att se henne så lycklig.


Efter det smakade vi på mackorna vi hade med och samlade kottar innan vi åkte hem. En perfekt dag alltså.
Nu håller jag på och lagar Pulled pork tills ikväll. Det tar nätta 5 timmar i ugnen, men ack så gott det är.

Ha en bra dag.

=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar