lördag 4 maj 2013

Kosläpp

Nu har vi precis kommit hem från vårt första kosläpp. Vi var och spanade in de glada korna i Gäddeholm. Vi var inte direkt ensamma om att vilja se kor just idag. Det var massor med människor där och alla kändes precis så där "stadsiga" som jag hade tänkt mig. haha



Ingen ko bröt ryggen eller skadade sig, vilket var skönt(har hört att dom kan göra det ibland). Alla verkade bara sjuukt glada och nöjda över att få springa.
Vi träffade såklart på både Helene och Albin bland människorna. Både Ellie och Albin  tyckte det var spännande med kor och Albin skrattade en massa.
Vilar efter att ha sett korna springa sig trötta!
Jonas och Helin kom lite sent. Vi tog ett varv runt med dem och spanade in de stackars kossorna som inte blivit utsläppta än. Sen fikade vi i blåsten innan vi tog bilen hem.
Ellie var gladast
 

I morse monterade Sebbe på Ellies nya cykelbarnstol på min cykel. Jag beställde en stol och en hjälm från lekmer.se i onsdags, sjukt nöjd med beställningen. Jag var lite tveksam om hon skulle gilla att åka bakpå på cykeln. Nu behöver jag inte oroa mig mer..hon ÄLSKADE det och ville aldrig kliva av. Hon tjöt när Sebbe tog ner henne och ville bara upp igen. 
Ja Sebbe ska ha hjälm på sig!
Nu ska vi strax börja med maten iför kvällen. Camilla, Björn och Elsa kommer hit och hälsar på. Det kommer förhoppningsvis bli riktigt trevligt och gott. 

Trevlig lördag!

=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar