torsdag 23 maj 2013

Pinglan och picknick

I onsdags var jag och Ellie och besökte Pinglan igen efter ett långt uppehåll. Hon var lite blyg under själva sångstunden, vilket är nått nytt. Men när sången var över lekte hon som vanligt utan nån blyghet. Vi träffade även  på Loke och Suzzy där. Det var riktigt länge sedan vi sågs så det var kul att dom också hittat dit.
Massor med barn och lika kul som vanligt. Dom hade fyllt på bollhavet med sjukt mycket bollar, nu gick det verkligen att bada och dyka bland bollarna. Eftersom vi inte varit där på ett tag blev Ellie ganska trött efter nån timme. Så vi gick hem och vilade.

Snart är det för övrigt dags för Pinglans avslutning hemma hos Miriam. Tog foto på anslaget om det är nån sugen på att gå dit!


På eftermiddagen tog vi en cykeltur till en ny lekpark som hade en lååång rutschkana. Sjukt kul tyckte Ellie och jag med. =)
Mitt nya tidsfördriv är att hitta nya roliga lekplatser i västerås...kanske inte så mycket för Ellies skull, utan för min egen del. Hur kul är det att alltid gå till samma...Ja för Ellie spelar det nog ingen roll bara hon får vara ute. Men jag tycker det är roligare med nå nytt och vem vet snart kanske den perfekta och bästa lekparken dyker upp. Den som har ALLT!
Jag ser ju ut att ha roligt iallafall

Idag tog vi oss ner på stan och träffade Helene och Albin. Det blev en picknick/fika i Stadsparken och så fick barnen leka i lekparken. Just denna lekpark är inte riktigt anpassad för så små barn som våra, men det går ju att leka ändå. Kasta sand är just nu en favorit för Ellie och det kan man ju göra nästan överallt.
Albin är tokförtjust i Ellie och ska hela tiden kramas eller dregla/pussa ner henne. Tror Ellie gillar det, men ibland blir han för på. Hon måste börja lära sig hur man försvara sig mot pussar och kramar. =)
Kram attack
Ellie snodde Albins snask! Förövrigt så har jag klippt mig, som man kanske kan se. Jäkligt skönt att ha det lite kortare nu till sommaren.
Vi strosade runt i stan och kollade kläder, hälsade på Anna på Resia och så shoppade jag en väska till Ellie. Hon måste ju ha en ryggsäck när hon börjar på förskolan i höst. Det blev en Kånken Mini Fjällräven. Mycket nöjd, trots att den är svart.

Nu ska jag göra som Ellie och gå och vila. Snart kommer ju Seb hem och då blir det ingen vila av.

Ha en bra torsdag!

=)















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar