fredag 6 december 2013

Förkylning och mitt bästa uppvaknande!

Ellie har vart sjuk hela veckan. Förkylning med massor av snor. På grund av allt snor har hon haft svårt att andas genom näsan och då också svårt att sova på nätterna. Två gånger nu i veckan har vi, vid ca halv 5 snåret, fått lyfta in henne till oss för fortsatt sömn.
Vi är ju inte vana att ha henne i vår säng, så det var jättemysigt. Hon ligger faktiskt ganska så still, jag har bara fått en liten smäll än så länge( men hon snarkar högt, precis som sin far).
När man är sjuk kan man somna överallt, så länge kalle-kanin är med(och Moa-hunden såklart)
En morgon fick jag ett extra mysigt uppvaknande. Jag vaknade tio i åtta av en bautakram. Ellie hade kastat sina små armar och ben runt min kropp i en stor varm omfamning, och höll i mig hårt medans hon rabblade orden min mamma, min mamma, min mamma om och om igen. Bästa uppvaknandet ever!!

Denna vecka har som sagt gått i förkylningens tecken, men trots det har det vart en jätte mysig vecka. Jag har jobbat kväll dvs. 13-18 medans Sebbe har vart hemma och vabbat med Ellie. Alltså har vi fått mycket hemmatid tillsammans. Så skönt, mysigt och utvilande!!
Utöver att ha torkat snor har vi bland annat julpyntat, bakat saffranskakor, lekt med alla 2-års presenter, städat balkongen och Seb och jag har hunnit/orkat kollat på filmer på kvällen.
Sebbe överraskade en dag med att ha gjort knäckeäpplen tills jag kom hem från jobbet! Gott!
Det var gott och sött men kanske lite i hårdaste laget för vår tös. =)
Idag är jag ledig och Ellie är hemma med mig medans Sebbe jobbar. Han jobbar dock bara halvdag då jag ska på Gravid massage vid 13. En superhärlig start på Helgen alltså (får jag hoppas)!
Förövrigt ska vi försöka hinna med ett Stockholmsbesök på lördag(om både Ellie och Filip är friska) och så har vi tänkt gå på Julmarknad i Sätra-brunn på Söndag. Hoppas snön får ligga kvar till dess, gärna i massor. Det blir ju så mycket härligare julstämning då!

Trevlig helg på er!

=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar