fredag 29 november 2013

Familjerätten

Igår var jag och Sebbe till familjerätten och skrev på papper. Så när bebisen kommer ut är Sebbe pappa till det barnet även juridiskt sett!!
Det är lite knasigt det där tycker jag. När man är sambo måste man skriva på ett papper som talar om vem som är pappa, medans man inte behöver göra det om man är gift. Som att det skulle vara omöjligt för gifta kvinnor att vara otrogna eller ha en affär?!? Systemet känns lite gammaldags och förlegat där tycker jag!

Jag är sedan i onsdags förra veckan sjukskriven 50%  för foglossning. Det är verkligen jätteskönt att slippa stressa och jobba så mycket. Fogarna är just nu lite bättre, men det går verkligen upp och ner det där. Har jag gått eller ansträngt mig för mycket en dag är det kört på en gång.
Det är jobbigt när Ellie blir ledsen och vill komma upp i famnen eller bara vill bli buren, för jag kan verkligen inte lyfta/bära henne nu. Gör jag det blir fogarna knas på en gång.
Fick låna en Tens-apparat från sjukgymnasten, men den hjälper inte alls. Typiskt!! Det är bara att stå ut..inte så långt kvar nu trots allt. Bara 8 veckor!

Ikväll ska jag till slottet och äta julbord med jobbet. Ska bli spännande och se hur den restaurangen ser ut. Hoppas det blir kul, men inte för kul. Jag vill ju hinna hem till på spåret. Hahaha Gammal och gravid...JA!!


Världens goaste tjej!!
Trevlig helg!

=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar