torsdag 29 november 2012

Vaccination och bullar

Bullbaket igår gick jättebra! Bullarna blev supergoda, enligt min sambo! Sen måste jag ju be bakmaskinen om ursäkt. Det var inge fel på den...det var handhavande fel!! Men det behövdes dock en mamma från 1930 som kunde förklara hur den fungerade!! Mamman berättade även att maskinen inte alls var från 1930 utan snarare från 1980-talet.(mamman var inte heller från 30-talet, utan ett fint stycke senare 50-tal!) Jaha..alltså inte många rätt för mig igår!! Men bakmaskinen fungerade och den andra "degomgången" blev som sagt supergoda! Tack för hjälpen lilla mamma!


Idag har vi vart på BVC. Vägning, mätning och Ellie har fått sin 1års vaccination. Det gick jättebra, hon grät bara några sekunder innan hon började skrattade åt doktorn. Duktig liten tjej! Nu får vi får se om hon känner av den. Feber eller bara grinig?! Jag hoppas hon inte känner av den alls såklart!!
Lyckligt ovetande om vad som strax ska hända!
De 2 sprutorna och en ledsen Ellie i pappas famn! Tur han va med och tröstade!


Inte så förvånande, så hade hon inte gått upp så mycket i vikt. Nu ligger hon precis där man ska ligga på kurvan(innan har hon legat flera steg över). Detta beror nog på att hon matvägrat sen i måndags. Inget går ner förutom Välling. Jag vet att det är svårt att tro att vårt lilla matmonster nekar maten, men det gör hon nu iaf!! Igår åt hon på hela dagen från 09.00-20.00 bara 2 flaskor välling. Allt annat spottade hon ut! Toka!
Undrar vad det kan bero på?! Hoppas på ändring snart.

Nu ska vi gå och julpynta fönstren innan pappa Seb kommer hem och kan avbryta!!

=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar