fredag 16 november 2012

Frisk och kry

Äntligen är jag frisk och kry!
Igår var vi på sångstund på Skallbergets Öppnaförskola. Det var defenitivt bättre än sist vi var där. Sen blev det lek för barnen och snack för föräldrarna. Dom har rätt bra lokaler med en massa olika roliga rum för barnen att leka i.
Efter lunch när Ellie fått sova en stund så drog hon och jag till Pinglans sångstund. Olivia hade inte heller fått nog av sång och lek så hon dök också upp med sin mamma!! =)

Det här med att försöka få nån slags bra frisyr på sitt barn...de är fasiken omöjligt!
Fick dock till en fläta i onsdags. Men hur fasiken man ska kunna göra sådana varjedag är en gåta...hon är ju aldrig still!!  Jag får öva på att bli lika snabb och flink i fingrarna som en ficktjuv..då kanske det går!!
Förbaskat jäkla söt blev hon ju iaf

Vi vuxna måste ju prata i mobilerna så hela tiden, för är det nått jag sett många barn göra så är det att härma oss när vi ringer. Allt kan bli en telefon typ en fjärrkontroll, ett kastrullock, hårborsten, en sko....det ser så jäkla kul ut. Speciellt om dom låsas pratar samtidigt.
Så jag bjuder på en bild där Ellie hjälper min mormor att ringa färdtjänst...fast i detta fall med en riktig telefon. Hon är för duktig! Kanske en framtid som sekreterare???.    ;)




Nu ska vi ut på promenad! Innan Seb kommer hem!

Ha en toppen dag!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar