söndag 13 januari 2013

söndag

Vi har haft en mysig helg, trots feber, huvudvärk, och halskrax.

I fredags gjorde jag och Ellie inget på dagen, förutom att bada och vila. På kväll fixade vi upp nya hyllan i vardagsrummet, kollade film och degade. En helt ok fredag när man mår lite halvdant.


I lördags blev det sovmorgon och sänghäng hela förmiddagen, eftersom mitt huvud och bihålor inte var sig själva. Vi tog en kort sväng hem till min far vid 13 och hämtade Ellies vällingmugg som vi glömt där. Efter det var vi (trots småsjukan), en liten sväng till Elsa och grattade henne på hennes 1-årsdag!

Bästa hunden Moa

Ellie hjälper Elsa öppna presenter
På kvällen degade vi mer och kollade film. Det blev filmen Beast of the southern wild...mycket bra och lite annorlunda film!!

I söndags trotsade jag kroppen, för att få gå ut i de fina vädret. Så vi tog oss till Björnön. Vi gick ett tag på isen och träffade sen på Adde, Sussy och Loke, som också var ute på isen och vandrade. Trevligt trevligt.
Ellies första färd på mälarisen


På det hela taget blev det en ganska bra helg, trots feber och förkylning.
Nu väntas en hel tråkig vecka, innan det är dax för pappa seb att få ha mysig sovmorgon med oss igen!!

Nu ska jag hoppa ner i sängen och göra natt.

=)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar