måndag 21 januari 2013

härlig helg

vi har haft en riktigt härlig helg, som gick alldeles för fort.
I fredags var jag och Ellie och hälsade på min mamma på Hamreskolan. Pga sjuk personal  fick min mamma hoppa in som extralärare i en förskoleklass. Vilken tur för oss, då fick ju vi vara med o leka. Åååå oj va kul Ellie tyckte det var!! De "stora" barnen tyckte de va  minst lika kul att hon var där. Bland annat så lektes de att Ellie var ett utomjordiskt monster och att hennes dregel var ett farligt gift. hahah. Ja hon dreglar fortfarande en massa! 


Vi kommer och hälsar på snart igen!

I lördags var sjukt kallt ute, så för att slippa vara ute drog vi till IKEA. Där träffade vi Elsa och hennes föräldrar Björn och Millan! Det shoppades och åts en hel del.

På eftermiddagen lekte Elsa och Ellie hemma hos oss, och på kvällen fick vi besök av min bror hans tjej och min mamma. Det fikades, dracks vin och snackades för mycket. Det gullades och lektes med Ellie, så hon hamnade i säng alldeles för sent!

Mitt i natten vaknade Ellie och var helt otröstlig. Det va likadant förra gången hon var förkyld och täppt. Jag tror hon blir rädd när hon inte kan andas genom näsan. Men vad vet jag?! Efter en dos välling, Otrivin och en massa pappamys somnade hon om och sov hela natten.

I söndags var det riktigt fint väder, så planen var att åka till Ängsö och hälsa på min pappa. Det slutade med att vi hamnade hos min mormor. Det blir aldrig som man tänkt sig när man är med min bror. Vi tog en fika med gammeltanten istället. Efter det hämtade vi Flacken och åkte till Östermälarstrand (alla andra västeråsare var tydligen också där). Vi käkade en sjukt god Lunch på Östermälarstrands restaurang. Kan jag rekommendera starkt. 
Mumsig Gulaschsoppa






mycket aktivitet på Mälaren

Efter Lunchen åkte bror och Helin hem, Seb och Flacken kollade fotboll, jag tränade och Ellie sov!

Söndagen avslutades med middag, trevligt sällskap och en himmelskt god  Älggryta hemma hos Sebs mamma!

Nu är det  måndag och tvättdag...inte riktigt lika kul. Men det är bara 4 dagar kvar till nästa ledighet!

Hoppas ni haft en super härlig helg!


=)
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar