torsdag 18 oktober 2012

Pinglan och bad

Tiden bara flyger iväg. Jag vet knappt ens vad jag gör eller gjort sen sista inlägget!
Idag har vi iallafall spenderat hela dagen på pinglan med bästa Olivia&Linda, Alvora&Anna, Smilla&Linda, Rasmus&Tobias och  Lina&Freja. Vi gick dit redan vid halv 10 och kom hem 13.40. Riktigt kul är det att få se barnen härja runt, och att man själv får umgås med trevliga vuxna! Ellie var helt färdig när vi kom hem och sover i detta nu gott i sin säng efter en stor portion mat!
Ellie ,Smilla och Olivia
Ellie  och Olivia i bollhavet

Vi var ju faktiskt på Pinglan även i tisdags och i onsdags.... =)
Tisdagskul
Onsdag...det finns massor att göra... Olivia åker Rutschkana,
Alvora åker bil och Ellie "pysslar".
 Igår så hade jag tur i tajmingen och fick Ellie att göra nr2 på pottan för förstagången! Hon är så duktig min lilla bajsmaskin!
Sjunger på pottan!!!
Förövrigt så händer det inte så mycket just nu. Var på underbaraBarn mässan i Stockholm i lördags. Det var riktigt kul. Hade hört en massa om denna mässa, men aldrig tidigare besökt den. Fick med en massa gratis grejer hem...gratis är aldig fel!!! =)

Imorgon ska vi på babyklubben. Dvs vi ska bada på lögarängen med en massa andra bebisar och barn. Vi måste ju försöka gå och bada minst 1 gång i veckan nu när babysimmet har slutat. Ellie är helt tokig i vatten, som de flesta andra barn. =)  

Sist vi var på babysimmet försökte dock hennes mormor dränka henne. Mormodern släppte Ellie högst uppifrån på Rutschkanan, så hon for alldeles själv rakt ner i vattnet. "PLUPP" och hon försvann under ytan. Jag, som stod 2 meter bort i vattnet, kastade mig mot Ellie och plockade upp henne från botten. Sedan frågade jag mormodern vad fasiken hon höll på med, gjorde jag så där?? Nej svarar hon, men jag trodde hon kunde simma upp själv till ytan! What???? Ellie själv hon fattade aldrig faran och skrattade på som vanligt!!!! Tur hon är en tuff och hård brud!  =)

Nej nu ska jag passa på att sova en stund innan Ellie vaknar och Seb kommer hem!
Tack och go`natt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar