tisdag 2 oktober 2012

nu var det längesedan

Det va ett tag sedan sist. Har inte riktigt haft tid(eller lust), mycke tid har gått åt till städning och flytt. Men nu är allt nästan klart. Papper är påskrivna och handpenningen har vi fått.  Jeeeaaayyy!!!

Ellie kan nu gå utan att hålla i båda händerna, en hand kan hon släppa utan att trilla. Hon kan stå själv en kort stund, fast det vet hon inte om själv. Hon har nästan jämt nått i munnen medans hon kryper omkring(som en hund)och hon dreglar nå fruktansvärt. Det är sååå trevligt att råka halka i en av hennes små dreggelpölar. Tror att det kanske kommer fler tänder snart. Eller så är hon bara en dregglig liten person!  :)
Hon gör en massa mer ljud och ibland pekar hon och säger lite tyst titta, titta.  Mamma och pappa är orden hon använder mest. Men mest av allt låter hon som en bil. Bbrrrrrrrrrrrrrr bbbrrrrrrrrrr bbrrrrrrrrrrrrrrr hela dagarna. Ibland stannar hon upp för att banka på något och skrika GAGAGAGAGA. Undra vad grannarna tror vi gör???
Hon sover som en stock i sitt nya rum. Kanske inte så konstiga, det lär ju vara superskönt att slippa höra Seb snarka på nätterna.  Kanske ska flytta in i hennes rum jag med. Neee, hon har ju ingen TV!!!
Ellie läser tidningen i sin nya stol i "nya köket"
Vi trivs bra här och börjar få lite ordning. Det är ju såå kul att få inreda och framför allt få leta efter snygga inredningsprylar. I förra lyan var det compact-living som gällde. Lite roligare nu när man kan få va lite normal i sina inköp!
Soffhäng
Vi hämtade hem soffan för några dagar sedan. Fasiken va jag hade saknat den!!! Tydligen så slappar jag jäkligt mycket i soffan framför TV:n (eftersom jag saknat den sååååå).

Igår när jag var ute på promenad så kollade jag in på en tomt och fick se mina tecknade favoriter, sittandes på en soffa o mysa. Kanske inget jag själv skulle ha som trädgårdstomtar, men sjukt kul och snygga var de iaf!!!!
The Simpsons
  Förövrigt så kan Västerås vara ganska vackert ibland!!
svartån i höstväder
Ellie hon tyckte ingenting för hon sov sig igenom hela promenaden!!

Nu ska jag gå o slappa lite mer i soffan innan Ellie ska ha mat!!
Ska försöka uppdatera snart igen...

Ha en trevlig kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar