tisdag 28 augusti 2012

Poppis Pinglan


Tisdag idag...alltså Babyrytmik på Pinglan som vanligt! Idag var det officiell start på Pinglan och det va måååånga som väntat på detta. Det var 70 mammor/pappor och 70 förväntansfulla barn idag...alltså 140 pers!!! Rekord!! Vi var tvungna att byta lokal. Hoppas det är som vanligt på Torsdag, för det var inte alls lika roligt som vanligt! Men barnen verkade stor trivas.
Nu mera heter det inte Babyrytmik på Pinglan utan Allsång hos Miriam!  ;)
Ellie och Olivia kunde knappt hålla sig, innan de fick krypa runt och leka marodörer!!!

Det som var precis lika roligt som vanligt var att träffa mammorna, barnen och Jamie igen. Det var ju dock inte så länge sedan sist (igår). =)  Att vi har så mycket att patata om och att tiden kan gå så fort, är ju helt fantastiskt!!
Efter sångstunden fick barnen mat och de vuxna lite kaffe! Sedan blev det mera lek, det är en jäkla massa lek nu förtiden. Tur att dom kan roa sig lite med varandra. =)
Olivia och Ellie verkar vara Bästisar! 

Efter gick vi och käkade på Spicy. Där mötte vi upp Linda och Smilla. Det var jätte jätte längesedan vi träffades allihop! Olivia, Ellie och Alvora däckade alla tre efter Pinglan och sov när vi kom till Spicy. Det var bara Smilla som var vaken och hon ville nog gärna träffa sina polare, för hon gjorde allt för att väcka dem( hon lyckades). Sedan käkade hon på precis allt, det berodde nog på att en liten tand var på väg upp. =)
Smilla flörtar med kameran

 När vi kom hem var både jag och Ellie helt färdiga. Lill tösen somnade på min arm i stora sängen. Oj vad jag inte ville röra mig. Sjukt mysigt var det, jag passade på o snosa lite extra på henne!

Nu efter en massa matlagning är det dax för ett glas semestervin...Ja för vi har ju faktiskt fortfarande semester jag och Seb.
Så imorgon blir det kanske en sväng till Tom Tits. Vi får väl se var det bär av.

Ha en trevlig kväll



1 kommentar: