onsdag 22 augusti 2012

Egen barnmat


Idag har vi varit hemma hos min vän Helene och  myst med hennes lilla Albin. Albin har inte gillat vagnen tidigare, men idag när vi var på promenad gick det bra. Skönt, då kan jag och Helene börja gå på långa promenader tillsammans och snacka strunt!! =)

 Vi hängde ett tag i lekparken så Ellie fick gunga och Albin blev ammad! Pratade en massa strunt och bara va!  Guud va det är härligt och va ledig!!

På kvällen gjorde jag Barnmat till Ellie för första gången, köttfärsås och spagetti. Matlagningen gick jättebra. Men när vår, vanligtvis matgalna dotter skulle äta,blev det kamp. Hon spottade, grät och grinade och när maten var ute ur munnen blev hon glad igen! Det var mat överallt. Typiskt...hon gillade visst inte min mat. Hahaha
Men jag tänker inte ge mig...har ju ett antal burkar kvar nu. Så det blir till o testa imorgon igen.
När Ellie tillslut var mätt,  fick vi äntligen laga oss vår egen mat. Idag blev det Köttfärsbiffar med en sallad på tomat,basilika och mozzarella. Mycket gott och efterlängtat.

Nu är jag helt slut och ska slänga mig i soffan och bara slappa!
Ha det gött!!

Avslutar med en bild av söta Helene och lilla Ellie! Jag är så sjukt glad att Helene har flyttat tillbaka till stan!
Välkommen hem Helene!!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar