lördag 31 maj 2014

Fredag

I fredags morse åkte Seb till Stocholm, sthlm fields för att se bla Metallica.  Därmed lämnades jag ensam med Tilda och Ellie, vilket inte är nått konstigt alls iof. Det som dock känndes lite jobbigt var att även ALLA våra vanliga barnvakter och släktingar också åkte bort sammtidigt!!  Vad är oddsen för det?!? Vad skulle jag ha gjort om nått hänt? Som tur var gick det galant.
Dagen spenderades på stan med Ellies bästis Olivia och hennes familj. Vi hängde bla på biblioteket och käkade lunch i Igor-huset. På kvällen fick Ellie en liten skål med GODIS av mig. Det var första gången och hon blev såå glad! Hoppas hon inte tror att detta kommer bli en vana bara.  Haha  Tror jag skjutit mig lite i foten här!!
Nattningn blev lite kaosig, för Ellie ville som vanligt inte sova och mitt i läggningen ringde telefonen...inte bara en gång uan två!! ( jag hade ljudet på, viljet jag inte brukar ha) och så började såklart Tilda gråta mitt i allt och ville ha mat. Inte jättebra planerat av mig. Men tillslut efter några (7 st) omläggningar i sängen somnade hon iaf. Jag tittade på TV och lekte med Tilda, som var både glad och vaken till 21:30!  Fick sovmorgon till 07.05!! Ja, det är sovmorgon nu för tiden här hemma. Ellie fick välling i stora sängen och sen låg hon kvar med mig i sängen till 9!!!  Det händer nästan aldrig. Så vi har haft en superbra start på dagen.  Nu är det dags för påklädning och sen blir det ut och leka. Vi får väl se när pappa Seb kommer hem....antar att det dröjer tills i eftermiddag då det förmodligen blev lite " blött" igår och han är ju inte 25 längre. Hahaha

Ha en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar