fredag 30 maj 2014

Triss i tur

Det finns många saker som jag inte har här i livet, än! Så som bla ett roligare jobb, hus, trädgård, hund och mycket pengar. Men det gör inget för jag har fått så mycket mer än jag nånsin drömt om.
Två helt fantastiska barn, fina släktingar, pengar på banken, vänner och en fantastisk sambo.
Tänk, att jag och Sebbe som från början bara var goa vänner skulle gå och få två så perfekta små flickor tillsammans!
Tilda är den mest ljuvliga lilla tös. Alltid glad, gråter endast när hon är hungrig och hon är det sötaste och goaste lilla paket jag nånsin sett. Trodde inte att det skulle gå att älska nått/någon så mycket som jag älskar Ellie, men jag älskar Tilda precis lika mycket och dom gör mig lycklig varje dag. Det är konstigt det där med kärlek...ju mer man får, ju mer kan man ge och ju mer fylls man av den kärleken.
Trots att det just nu är mycket tester, trots och svåra läggningar på kvällarna av Ellie, så är hon för det mesta fantastisk och jag blir ofta förvånad över hur intelligent hon är. Hon är trotsig, stark, med en vilja av järn, smart, fundersam men mest av allt är hon otroligt snäll.
Tilda hade inte kunnat fått en bättre syster, som redan vid 2,5 tar hand om henne. Frågar efter henne det första hon gör när hon vaknar, ger henne nappen, tröstar henne om hon är ledsen, smeker på henne och leker med henne.
Jag är även glad att jag har världens bästa sambo. Han är tålamodet personifierad och jag som inte har nått tålamod alls. Men när det kommer till barnen och trots har jag (tydligen) ett tålamod av guld, medans sebbe inte har nått tålamod alls! Konstigt det där med hur man blir/ eller får reda på hur man klarar av olika saker när man får barn. Det där med tålamodsbristen tror jag kom som en liten chock för oss båda.
Vi kompletterar dock varandra otroligt bra, den enes brist är den andres styrka. Väldigt praktiskt.
Det Sebbe definitivt har, är ett ett hjärta av guld och kärlek till allt. Han lyssnar och lär Ellie vad som är rätt och fel på ett sätt som jag aldrig lyckas få fram.  Han tar de flesta nattningar, är fantastiskt go med Tilda, byter de flesta blöjor på båda barnen och hinner ändå massera mina axlar på kvällen. Detta var bara en bråkdel av hur bra han är... med andra ord är jag väldigt lyckligt lottad som har dessa tre fantastiska människor i mitt liv. Så trots att vi inte har ALLT just nu, är det enda jag vill....att vi ska få vara tillsammans just precis som nu och se våra flickor växa upp till dom fantastiska människor som jag vet att dom kommer att bli.

1 kommentar:

  1. Så fint och bra du skriver Lina. Blev rörd. Tycker ni kompletterar varandra på ett utmärkt sätt Sebastian och du. Och så är ni bra föräldrar till två härliga ungar. Ni berikar mitt liv. Kram på dig! // svärmor

    SvaraRadera