torsdag 1 maj 2014

Akuten igen

Idag va vi in till akuten med Tilda igen. Andra gången innan hon hunnit bli 3 månader. Ellie är snart 2,5 år och har aldrig varit där. Det är tufft att vara lillasyrra.

Åter till tildas akutbesök.
Jag och Tilda satt i soffan och mös och Seb satt vid datorn. Ellie drar i mig och vill att jag följer med henne in i hennes rum och hjälper henne bädda hennes docksäng. Jag lägger ifrån mig Tilda i soffan och följer med Ellie. Vi bäddar hennes säng (i 2 min) och sedan ber jag henne hämta en docka. Dockan låg i vardagsrummet, så hon springer ut och håller på med nått, kommer sen tillbaka med en docka i famnen. 2sek senare hör jag en smäll och sedan börjar Tilda vrålskrika. Jag tror mitt hjärta stannade upp! Jag kastade mig ut i vardagsrummet.Tilda ligger under bordret och vrålgråter. Vafan hände?!? Hur fasiken kunde hon ha trillat ner därifrån jag la henne? Hade Ellie dragit i henne när hon skulle hämta dockan?? Jag vet inte. Det jag vet är att det känndes som det mest hemska jag vart med om. Mitt mamma hjärta höll på och gå sönder och jag har aldrig kännt mig mer skyldig till nått i mitt liv. Tilda hade slagit i bordsbenet på väg ner och hade fläskläpp. Vi bestämde oss för att ringa 1177 utifall hon slagit i huvudet. Dom trodde inte det var nån fara men att vi ändå skulle åka upp och kolla. Vi åkte upp med tanken att, dagen efter valborg blir vi nog kvar hela natten. Vi var klara på 1,5 timme...vilken tur! Tilda blev grundligt undersökt av en läkare. Hon hade klarat sig bra. Inte ens svullnaden på läppen var kvar när vi åkte hem. Så jäkla skönt att hon klarade sig så bra. Men fy fan va rädd och ledsen både hon och jag var. Jag ska aldrig mer lämna henne utan uppsyn igen!

Nu blir det film sen ska jag och mitt trötta hjärta och mage gå och sova djupt, tillsammans med Tilda och Sebbe.

Sov gott!

1 kommentar:

  1. Oj oj oj, vilken dramatik! Förstår att det var adrenalinhögt hos er. Bra att det gick bra. Kanske Ellie försökte lyfta Tilda och använda henne som "docka" i docksängen men ångrade sig för hon var för tung. Hon är ju alltid så go med sin lilla syster men hon är ju bara två år. Och vad kan man ha för koll när man är så liten ..... Kram på er. Ni är jättebra föräldrar båda två. Glöm inte det! // svärmor

    SvaraRadera