fredag 9 maj 2014

3 månader och kräksjuka

I onsdags blev Tilda 3 månader. Känns jättekonstigt att tiden går så rysligt fort när man har 2 små barn. Kändes som Ellies första månader varade en evighet, medans Tildas bara swichde förbi.

Jag och Tilda " firade" hennes 3 månadersdag med vaccinationssprutor på bvc. Hon var jätteduktig. Men självklart blev det en del tårar vid andra sprutan. Men det gick fort över. Hon vägde 6205 gram och växer jättebra. På kvällen var hon lite extra kinkig och hade lite feber pga sprutorna. Vi gav henne alvedon och sedan sov hon bra. Inga fler biverkningar och idag verkar hon må som vanligt.

I torsdag eftermiddag/kväll var jag på Limone och åtmiddag med Anna och Rebecca. Mycket trevligt och god mat. Skönt att få komma iväg och göra nått för bara mig. Blir inte många sådana stunder längre, vilket inte är så konstigt och helt ok.
När jag kom hem låg båda barnen och sov. Det var också ett plus...att för en gångs skull slippa kvällsmatning och läggning. Tack min underbara Seb. Nu ligger du på extra många plus.

Kl 22.30 precis när jag och Seb skulle krypa till sängs, hör vi hur Ellie börjar tokgrina och sedan skrika -pappa Ellie kladdig!!  Sebbe rusar in i hennes rum, och visst hon hade kräkts ner hela sängen och täcket. Stackars liten.
Efter dusch och renbäddadsäng la sig sebbe med henne i hennes rum. 2 minuter tog det, sen fick han göra om ALLT igen. Kräka överallt. Idag har hon inte kräkts mer, men har diarré. Hoppas att hon slipper kräkas mer nu iaf. Vi bestämde ( när första kräkan kom) att Sebbe skulle ta hand om allt med Ellie och jag ta hand om allt med Tilda. Så förhoppningsvis slipper vi smitta ner hela familjen. Skulle Tilda bli magsjuk bli så mycket jobbigare och nervösare. Hon är ju så liten fortfarande. Jag håller alla mina tummar och tår att det stannar vid endast Ellie.

Nu kollar vi på filmen Lejonkungen på Ellies begäran och slappar i soffan. Både Seb och Ellie är trötta efter nattens bravader. Jag och Tilda däremot är pigga och glada efter en godnattssömn. Tilda sov hela 5 timmar i sträck!! Livet är orättvist ibland.

Hoppas ni alla har en bra fredag och får en trevlig helg utan sjukdomar. 

:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar