onsdag 8 januari 2014

25 dagar kvar till BF

25 dagar kvar till nedkomst! Vi har städat bort julen och städat in bebisen alla grejer!
Vardagen har börjat igen, Sebbe jobbar, Ellie går på förskolan och jag är "ledig". 
Det känns lite konstigt att vara hemma helt själv på dagarna, men alldeles jätte skönt på samma gång! =) 
Försöker vila, men det slutar alltid med att man röjer i nån låda eller garderob. Det är konstigt hur mycket "skit" man kan samla på sig i ett hem. Börjar fundera på om vi har nån sjukdom eller mani på att samla grejer, eller så kanske det bara är den genetiska delen jag fått ärva som säger " -den som har mest saker när man dör vinner"!!! Hur som helst så försöker jag nu komma ifrån det och sållar bort allt onödigt vi har och det tar sitt lilla tag. Speciellt eftersom inte farten på mig har ökat utan bara magens omfång!

Ellie gjorde sin första dag på förskolan i tisdags sen före julledigheten. Jag var lite orolig att vi skulle få problem med att få upp henne på morgonen, då hon sovit till minst 9 nästan varje dag under julen. Men det var inga problem alls. Hon visste vad som skulle hända på morgonen och när Sebbe svängde in mot dagiset skrek hon i ren glädje "-Ellie leka med alla barnen" i bilen!! 
Hela dagen hade hon tydligen hjälp fröknarna med ALLT, till och med att byta blöja på de andra barnen och så kallade hon Maud för "Mamma Maud" hela tiden. Hahaha  Det är skönt att hon trivs så bra där!!
Ellie och Elsa på Nyårsafton
Själv har jag börjat få lite problem med att sova på nätterna. Bebis lever rövare och det känns som magen ska explodera och så sammandragningar på det.. inte optimalt för sömnen. Tur det finns TV och internet även på nätterna. Men faktum att man blir extra trött på dagen kvarstår, så nu ska jag gå och sova en sväng innan Ellie och mormor kommer hem från förskolan. 

Ha en bra dag! 

=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar