måndag 16 september 2013

Vecka 21, mössa och mys!!

I fredags var jag ledig. Ellie fick ändå vara på dagis, hon har ju inte vart där speciellt mycket på sistone så jag tyckte jag det var bäst så.
Jag spenderade hela denna fredagen med att....virka!! Jag har inte virkat sen jag gick i 6:an!!!! Vet inte vad som händer med mig!?!haha
Kul var det iallafall. Jag lyckades, på första försöket, knåpa ihop en hyfsat fin mössa till Ellie!! (6 timmar tog det)
Jag kan säga att jag faktiskt blev både lite stolt och imponerad av mig själv!!
Nu kanske den inte är perfekt, men använda den det ska hon!! hahaha

Förövrigt så är jag nu halvvägs in i graviditeten. Tjoohoo!!
Har haft en sjuukt bra graviditet så här långt. Nästan ännu bättre än med Ellie(och den var super super snäll). Inte ett enda illamående, inga foglossningar, inga värkar...ingenting dåligt alls faktiskt! Bara en massa små rörelser,sparkar och "braiga" känslor. Helt fantastiskt faktiskt!! Jag  måste vara som gjort för att vara gravid! Hoppas resten blir lika bra!

Barnet: Barnet är nu 18 cm långt mellan huvud och stjärt och väger ca 290 g i början av vecka och 360 g vid veckans slut. Bebisen rör sig fritt i fostervätskan och den  första avföring s.k. mekonium eller barnbeck, börjar bildas i tarmarna. Sinnesorganen utvecklas i rask takt och smaklökarna på tungan är färdiga. Barnet börjar reagera på smärta.
Från gravid appen
Lördag förmiddag tillbringade vi tillsammans med mammagruppen i en lekpark på Gryta. Barnen lekte och vi vuxna pratade och fikade i solen. Det är kul att vi fortfarande ses och att barnen leker så bra tillsammans. 

Resterande del av dagen spenderade vi med min bror, min mamma, Helin och Ellie sötaste kusin Filip. På kvällen åt vi middag, lekte och kollade på film hemma hos oss.
Ellie är såå avis på Filip och vill vara med, eller nära honom eller den som bär honom hela tiden.  Jätte gulligt visst, men  jag undra hur det kommer gå sen när hennes syskon kommer??!! Hoppas man hinner lära sig/ få några bra tips på hur man ska bete sig tills dess! Om inte annat så är det ju tur att google finns. =)

Vi började måndagens morgonen med att jag försov mig! Typiskt. Men det resulterade i morgonmys med mina 2 bästa i sängen framför TV:n. Sämre måndagsstarter har jag ju haft!!!
Två trötta gosisar innan jobb och dagis
Nu har jag precis bokat in ett möte med MVC. Helt sjukt vad lite "koller" man behöver gå på denna gång jämfört med förra gången. Tyckte jag sprang där för jämnan, och nu ska jag inte dit för ens om 3 veckor. Har bara vart där 1 gång tidigare. Knas, men skönt då allt är bra med oss. =)

Nu blir det förkylningskurering i sängen hela dagen för mig!!

Hoppas ni har en bra dag! 

=)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar