onsdag 25 september 2013

1 år och 10 månader

Igår 2013-09-24 blev Ellie hela 1 år och 10 månader. Ojojoj..Snart är det dags för 2års kalas! Vart fasiken tar tiden vägen, för jag har då inte blivit 2 år äldre!!!!

När hon kom ut till oss var hon en mörkhårig underbar liten madame.....

....nu är hon vår blonda fantastiska lilla flicka med glädje och bus för hela dagen!!

Dagis lämningen har gått bra den senaste veckan(ja jag vet att det heter förskolan, men jag är gammal). Inte en enda tår, vilket är jäkligt skönt. Jag vill aldrig mer uppleva dem där första veckorna på dagis igen. Då när det sista jag såg av henne innan jobbet var med stora tårar på kinderna och hjälplösa rop efter mamma. Hemskt är det enda ordet som kändes då!!
Nu, så är hon bara lite skeptisk vid lämning men det går bra. När vi sedan hämtar henne är hon alltid i fullgång med att leka, skratta och busa med de andra barnen, så hon verkar ha det bra och då mår också vi bra.


I måndags köpte jag en ny vinteroverall till Ellie i stl 92. Hon har en i stl 86, men jag tror den kommer bli för liten ganska snart. Det blev en Everest overall (som jag hoppas är bra). Dom hade ett riktigt bra pris på den på stadium så vi slog till. Men stl 92 ser bara så sjukt stort ut!! Åter igen....vad hände med vår lilla tjej???!!
Måste sluta köpa Rosa hela tiden!! Synd att det är så förbaskat sött bara.


 Avslutar inlägget med en extra bild av Ellie vid sitt favvo träd...så farfar Anders blir glad! hahaha
En rosa liten gobit


Ha en bra dag!!

=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar