måndag 23 september 2013

Vecka 22 och fler mössor

Idag går vi in i vecka 22! Oj oj tiden springer iväg. =)

Barnet: Barnet är nu 19 cm långt mellan huvud och stjärt och väger 370g i början av veckan och 450 i slutet av veckan. Barnet växlar mellan sömn- och vakenperioder och har redan en egen dygnsrytm. När du vilar är barnet kanske som mest aktivt medans det vaggas till sömns när du håller igång. Den del av hjärnan som tillverkar hjärnceller utvecklas mycket under den här tiden.
Från gravid appen
Jag har än så länge fått fortsätta att må toppen. Inga problem förutom lite sura uppstötningar, men med några tabletter Novalucol löser det sig.
Det sparkar och lever om där inne som tusan, som värst liv är det på kvällen när jag vilar. 
Det största problemet just nu är väl att försöka få Ellie att förstå att hon inte får hoppa på min mage. 

I helgen har vi kollat på bilar, men inte bestämt oss för vad vi ska ha än.
Hälsat på pappa Bosse och hundarna, shoppat, kollat film, städat och haft besök av söta Olivia med familj. 

Vi har även äntligen köpt en Stokke tripp trapp stol till Ellie. Hittade en begagnad på blocket som vi var först att ringa på. Ibland har jag tur! Lite sliten men ändå fin och för endast 300 kr var det lätt värt det och det går ju alltid att slipa och måla om den.

Har även hunnit göra ytterligare några mössor. Det är verkligen kul och jag har faktiskt blivit lite bättre. =) Vilket ju är tur. Lite problem med att avgöra hur stora mössorna ska vara i början, har en tendens att göra dem för små. Men jag lär mig för varje mössa. =)
Nu har iallafall jag och Ellie varsin lika dan mössa vilket är lite kul. hahaha
Egen tillverkade mössor
Nu ska jag göra lunch och sen är det dags att bege sig mot jobbet-

Ha en bra dag!

=)

4 kommentarer:

  1. Jag saknar bild på Ellie i detta inlägg!

    /Farfar Anders

    SvaraRadera
    Svar
    1. hahaha. Ok! Ska bättra mig till nästa gång. =)

      Radera
  2. Vad du är händig Lina! Jag är mycket imponerad. Jättefint! // svärmor Kristina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack tack Kristina! Jag är lite imponerad själv faktiskt, men ibland kan man mer än man tror. =)

      Radera