söndag 9 juni 2013

Studentfredag och lördag söndag

Även denna dag bjöd på strålande sol och fin fin värme. Det var studenternas dag idag. Då vi detta år inte hade nån student i släkten att fira, åkte jag och Ellie till badhuset istället!
Vi träffades Smilla och Linda redan kl 09.20 ute på löga. 
Jag har inte vart ute på lögabadet sedan jag var liten (förutom dom gånger efter krogen som vi smitit in och badat, men det räknas inte). Hur bra som helst för små barn. Ellie älskade det och jag kunde sitta och slappa medans hon plaskade runt i barnpoolerna. Perfekt!
vår sommarsöta badgalning
På kvällen drog Sebbe till Flacken och invigde hans balkong med diverse drycker och cigarrer! Själv kollade jag på film och käkade glass och lyssnade på fulla studenter (ej frivilligt, men dock så roligt) efter att Ellie somnat. En ganska skön fredag kväll.

Lördagen bjöd återigen på sol. Jag och Seb bestämde oss för att åter igen åka till Löga, eftersom det var en sådan hit. Ellie var så nöjd och glad och plaskade omkring som en galning.
Vid 13 tiden kom det en massa mörka moln, så vi packade in oss i bilen och for till farmor istället.
Vi fikade på Talltorp och sparkade lite boll på tomten, trots att det regnade.
Bollspel med farbror Jonathan
Skjutsade Seb till jobbet på söndag förmiddag och åkte sedan med Ellie till Erikslund. Där träffade vi Smilla och Olivia med mammor. Det shoppades, lektes och åts på IKEA.
hand i hand ska det va!
tre söta busungar

Det var våran helg. Hoppas alla andra haft en minst lika bra.


=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar