söndag 9 juni 2013

Nationaldagen

Sveriges Nationaldag firade vi i strålande sol och värme. Vi tog med oss filt och fika och gick till Djäknebergets årliga firande. Massor med folk, men inget höjdar firande tyckte jag. Det enda som var mysigt var när nationalsången spelades, flaggorna hissades, vädret och så sällskapet förstås.

En söt flaggviftare
Ellie hon struntar helt i mig och Seb, hon vandrar iväg bland folk som om hon ägde världen och inget farligt finns.
Jag undrar verkligen hur långt hon skulle gå och vad hon gör när hon märker att hon är helt ensam utan oss. Men hon kanske inte bryr sig, vad vet jag. Det lär jag ju aldrig få veta, för jag kommer inte låta henne vandra iväg så långt själv.
Tur att Rasmus var med...han gick och hämtade tillbaka henne när hon traskat iväg. Vilken kille!!

Efter firandet åkte vi och premiär badade i gropen. Alla tre!! Det var inte ens kallt, eller ja lite kallt men inte mycket!

På kvällen blev det god mat och sedan film. En jäkligt skön dag måste jag säga. Ja förutom att jag tydligen satt med samma axel vänd åt solen hela dagen..utan solskyddsfaktor. Röd är bara förnamnet!!!
Det är tydligen bara viktigt att barnen är skyddade, man glömmer helt bort sig själv nuförtiden!

=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar