fredag 1 mars 2013

magsjuka igen

Denna vecka har vi haft magsjuka igen i familjen, eller rättare sagt Sebbe har haft magsjuka. Jag och Ellie har försökt hålla hos hemifrån så mycket det gått!
Vi har bla varit på Vallbyfriluftsmuseum (då var även Rasmus och hans mamma med), shoppat, hälsat på mormor och vart och gått på Mälarisen.
Hästen va kul tyckte Ellie, det tyckte jag också tills den bet mig i armen. hahah
Det är alltid kul med Grisar! Jag fattar inte hur dom klara av att inte förfrysa benen när de pulsar runt i snön?!
Rasmus och Ellie traskar runt på Vallby!!
Rasmus kör Anjas "Sälen". =)

Sjukt bra på att rulla runt i snön!!


Ellie kör också "sälen"


Ellie är ju världens goaste, rundaste o mest välmående  lilla tjej, men vi har funderat på om hon verkligen behöver sitt "kvällsvällingsmål". Så efter att ha blivit inspirerade av Ellies kompis Olivias föräldrar så prövade vi utan välling. Mat kl 19 och sedan bara tandborstning innan sängen kl 20.00. Det har nu i tre dagar gått hur bra som helst. Tack för det!!  Hon är så jäkla duktig vår lilla tjej!!
Världens bästa Kalle kanin!!
Ellie och hennes mormor och gammelmormor!

Nu inväntar jag att kl ska bli 14, så jag och Helene kan åka och shoppa på Erikslund. UTAN BARN!!

Trevlig helg allihop!

=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar