onsdag 27 mars 2013

onsdag

Detta är min sista vecka som heltids mammaledig. Lite sorgligt att denna tid är slut kan jag tycka. Det är inte så att jag längtar tillbaka till jobbet direkt. Fast 2 dar i veckan kan jag stå ut med till en början. =)

Helgen som var var sjukt nice. Den började med några öl på Bishops och sedan standup med Kristoffer Appelquist. Det var riktigt kul och han är sååå bra tycker jag. Efter uppträdandet och några öl till hamnade vi tillslut på Restaurang Indigo. Där beställde vi in en Tapastallrik...ååå jäklar va gött det va!! Den måste ni testa. Kostade 199 kr per person.




Efter några fler öl drog vi till Bishops igen(måste ju passa på när barnet inte är med)..där blev vi kvar till dom stängde. En jäkligt kul kväll med trevligt sällskap.

Ellie hon sov över hos sin mormor!

På lördagen var det stålande väder, så på förmiddagen gick vi till djäkneberget. Där träffade vi Linda+ Olivia och Linda med Smilla. Vi gungade, lekte och hade trevligt. Jag tog med mig Seb, så han fick springa efter barnen medan jag glassade i solen...man får ju inte va dum. =)




Efter det träffade vi Min bror och Helin. Vi hängde på altanen hos mormor och morfar...stans kanske solskönaste plats!! På nått magiskt vis är det alltid varmt där och man får alltid kaffe! =)

Morbror passade på att leka lite med Ellie i lekparken utanför.
Först måste vantarna på




Söndagen tillbringades på Talltorp och sedan slappade vi hemma.
En riktigt skön helg med andra ord.
Moster Lovisa sjunger sånger
Måndagen börjades med att jag tog barnvagnen och gick till IKEA, köpte sängkläder, käkade och gick sen hem igen. Det var lite drygt 1 mil att gå(enligt min runkeeper app). Jäkligt skönt var det och denna gång hittade jag rätt väg på en gång. =)

I går fick jag och Ellie besök av Anna + Alvora och Linda + Olivia. Barnen lekte en massa och vi fikade och käkade våfflor. Det är så kul att barnen leker så bra ihop och att vi mammor kommer så bra överens. Inte alla mammagrupper som har samma tur! =)

Eftersom jag inte tog /fick nå bra kort från dagen snodde jag denna bild från Lindas Blogg! (Hoppas det är ok Linda!)

Idag slappar vi bara hemma. Nu medans jag skriver detta somnade Ellie i sebs säng. Helt bedårande söt. Jag är ju inte så van vid att hon sover nån annan stans än i sin egen säng, så när hon väl gör det är det så sött.
Med Kalle i munnen såklart!!

Nu ska jag gå och göra mig lite sen lunch innan hon vaknar.

Ha en bra dag. 

=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar