fredag 22 februari 2013

potta

I förrgår började jag försöka få Ellie att kissa på pottan. Hon älskar det...alltså inte att kissa på pottan, utan att kiss på mattan!! Ellie utan blöja = sanitär olägenhet!!!! Tror jag skjuter upp försöken nån månad eller två, eller ännu bättre vänta tills Seb pappaledig börjar så får han ta det då! hahaha

vi diskuterar...på pottan inte på mattan kisset!!!!
Igår skjutsade jag Seb till jobbet, så jag fick ha bilen HELA dagen! Så jag bestämde mig för att ta med mig Ellie till badhuset. Hon älskar verkligen badhuset. Jag trodde att det skulle vara ganska öde på Löga en torsdag kl 9, men ack så fel jag hade. Hela badhuset fullt med simmande ungdomar och vattengympande pensionärer. Alltså ljudnivån liknade en Rockkonsert!!
Efter det åkte jag till IKEA, i tron om att Ellie efter badet skulle sova som en stock, men icke!! Åt lunch och shoppade med en vaken Ellie. Efter shoppingen åkte vi till Helene och Albin. Ellie ville fortfarande inte sova, så vi tog en promenad för att söva henne och efter mycket om och men så somnade hon. Inte riktigt genomtänkt, då det inte går att få upp vagnen till Helens lägenhet på nått smidigt sätt och jag hade inga varma kläder på mig! Men  Helene rådde bot på både mitt frysande och fika sug. Hon hämtade en termos med varmt kaffe och en sockerkaka. Mycket mysigt blev det.

Det är inte en cement bunker vi sitter och fikar i, det är utanför Helens port. =)


Förövrigt börjar jag bli sjukt sugen på att skaffa ett husdjur. Måste börja mjuka upp seb inför tanken på detta!
Tror ni han vill ha en Katt???
Nä nu ska jag och Ellie gå ner på stan och shoppa strumpor och fika!!

Ha en bra dag och en ännu bättre helg!

=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar