måndag 18 februari 2013

vår nya leksak

I fredags när Seb slutade jobba frågade han vad vi skulle göra, mitt svar blev: "vi åker och köper en skrivare!"
Så sagt och gjort ett halvt impulsköp senare och vi har nu en ny fin leksak här hemma. =)
Vi har pratat om att köpa en skrivare tidigare, men det har aldrig blivit av. Men nu kan vi både scanna, skriva ut och kopiera. Vi får se om den kommer till användning, eller om det blir ytterligare en grej som bara står och samlar damm!! =)



Tidigare i fredags var jag och Ellie på Global. Jag åt och Ellie lekte i deras fina lekrum. Seb kom också dit senare. Efter ett tag kommer hon ut till oss med en resväska som hon tidigare lekt med, kollar noga  på den river av lite av ytterhöljet för att sedan få spel och bryter sönder den i två delar. Håller upp delarna mot mig skrattar och ser sjukt stolt ut. Ooops. Vi fick lite bråttom därifrån.  hahahaha   Jäkla marodör...fast jag antar att dom räknar med att grejerna kan gå sönder därinne. =)

Här är resväskan fortfarande hel
I lördags var vi på fest/spelkväll hos Flacken. Att spela Sällskapsspel är ALLTID sjukt kul, speciellt när man vinner och det gjorde mitt lag!! =)
TP
Förövrigt så har Ellies rum fått ytterligare två nya tavlor på väggarna. Mycket färg blev det, glatt och lite lärorikt, så ser det inte så tråkigt ut i hennes rum längre. 
Den som redan satt där
färgglad liten tavla
Den  nyaste målningen!!


Nu ska jag (samtidigt som jag äter)leta efter fina kort, som jag kan skriva ut på vår nya skrivare!


Ha en toppen dag!
=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar