torsdag 20 november 2014

Vernissage

Dagen började bra idag med att Ellie hällde ut Tildas vällingpulver ( 5dl)  över hela Tildas huvud. Det var väl ok, men det blev liiite jobbigare av det faktum att båda satt i spjälsängen med typ100 nallar runt omkring sig. Det va fan pulver överallt!! Tur vi hade tvätttdag idag!
Efter sanering av sovrum och lämning av Ellie på förskolan bakade jag och Tilda.
Tvättade,bakade,tvättade och bakade lite mer.

Cake pops
Vid 16 hämtad jag Ellie och mötte även upp Seb. Vi gick in på Ellies vernissage.  Ååå va fina saker dom hade gjort. Så himla kul att få en inblick i vad dom pysslar med om dagarna. Dom hade haft färgtema i höst och till exempel målat teckningar i olika färger, målat av naturen och lekt med färg.
Det bjöds även på både chips, popcorn och dryck. Ett lyckat litet event.  =)
Ellies Älg


Familjen
Ellie visar oss vilken bild som är hennes.
Tema Rött. Det röda huset med svart tak har Ellie gjort!
Syskon stoj
Efter vernissage tog jag barnen och passaten till kyrkogården medans Seb for hem med toyotan.
Jag och tjejerna hälsade på min morfar och tände ett ljus vid graven. Idag är det exakt ett år sedan han gick bort. Tiden går så otroligt fort.
Morfars grav
Efter kyrkan insåg vi att vi inte hade nån snabblagad mat hemma, så vi hämtade seb och åkte till IKEA för en sen middag. Tog även ett varv inne på varuhuset och i några affärer. Handlade nån födelsedags present till Ellie. När vi kom hem var både töserna och päronen toktrötta!!

Imorgon blir det lek hos Rasmus, om inte hans mamma har åkt in för att föda barn förstås!!  :-)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar