torsdag 13 november 2014

Bad

Efter att vi lämnat Ellie på förskolan idag for jag och Tilda till badhuset.  Äntligen var vi båda friska och kunde åka dit. Jag har längtat efter att få bada bara med Tilda.
Vi har ju varit sjuka typ konstant sen Tilda kom till världen. Mycket förmodligen pga att Ellie bytte förskola och därmed kom en massa nya baciller. Men nu verkar vi lagt sjukdomarna bakom oss....hoppas jag!
Hur som helst så älskade hon att bada...lika mycket som sin syster. Hon tjöt rakt ut av glädje. Efter badet sov hon som en stock i 3 timmar!!!

Kvällsmaten slutade i "rentkaos" idag! Först hade Tilda ner en stor glaskaraff med vatten  i golvet. Glas och vatten i hela köket!! Så medan seb städade upp där....fortsatte jag och Ellie på glassefterätten i vardagsrummet. Jag kollar bort 2 sek och Ellie passar på att hälla hela sin tallrik över Tildas huvud. Kaos!!  Glass och kladdkaka överallt. Men Tilda såg glad ut i alla fall.
Nu är det ofrivilligt rent i både köket och vardagsrummet....tack barnen nu slipper jag städa ensam imorgon.   :-)

Nu blir det lite soffhäng innan sömnen.

1 kommentar:

  1. Ha ha ha, hur sjutton fick Ellie för sig att lägga glassen på Tilda huvud? Låter härligt med ert badande. Kram. // Kristina

    SvaraRadera