onsdag 9 juli 2014

Herräng

Nu har vi precis  kommit hem efter 3 dagar i Roslagen, Herräng hos min morbror och kusiner. 
Vi har haft sjukt fint väder, badat i både hav och sjö, grillat, lekt, druckit vin, kollat fotboll, spelat fotboll, snackat skit och skrattat.
Ellie är galen i vatten och hoppade i och både simmade och badade på alla ställen vi var( oavsett vattentemperatur). Så roligt att verkligen kunna bada på riktigt med henne nu....och länge!! Men det är också ett orosmoment, då hon är helt orädd och simmar ut själv(med armpuffar) på djupt vatten. Man måste ha full koll hela tiden.

Ellie blev från minut ett, helt  betuttad i min kusin Per och förföljde honom och hans kompis överallt. Nu är hon så lyckligt lottad så Per tyckte mestadels det va riktigt kul och lekte en massa med henne, trots att hon kan vara väldigt intensiv. Bästa Pär!!

Havet var galet nog "varm", till och med i Uddhamn, 20 grader sas det. Så skönt.

Som vanligt när vi är hos Janne lär sig våra barn nått. Denna gång var det Tilda som började sitta nästan helt obehindrat. Hon rullar ju redan HELA tiden från rygg till mage(sjukt jobbigt). 1 gång har hon rullat från mage till rygg. Hon har även börjat försöka gå upp på alla fyra i krypställning och kommer upp ibland.  Det går för fort fram tycker jag.  För övrigt fyllde hon hela 5  månader i måndags. Min söta tösabit.

Så trots lite dåligt med sömn...en natt så var det en riktigt skön mini semester. Vi har sån tur som får och kan åka dit ich bara vara.
Vi ska åka tillbaka om en vecka igen..då kommer inte Pär vara där och jag undrar redan vad Ellie kommer säga om det!!

Nu är det sags att gå o sova, så vi orkar upp och bada i morgon. Vi ska hinna med att fira min mormor Ingrid  som fyller 84 år imorgon också.

Go'natt!!! 

:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar