onsdag 26 mars 2014

Sjukstuga och bvc

Här hemma är det sjukstuga. Ellie är hostig,snorig och febrig. Men inte mindre vild för det...bara gnälligare. Inte jättekul för 2 trötta föräldrar. Tilda är också snorig och hostig hon har ingen feber dock. Inte så lätt att försöka få Ellie att inte vara i hennes närhet och inte hosta på henne. Nu är iaf båda sjuka och jag hoppas dom piggnar på sig fort.

Idag var jag på bvc med Tilda för vägning och mätning. Hon går upp bra och växer bra. Idag vägde hon 5150 gram och var 57,5 cm lång. 2cm längre än Ellie vid samma ålder. Jag tycker dock att just mätningen på bvc känns lite otillförlitlig. Ellie vägde 4860 gram vid samma ålder. Alltså nästan 300 gram mindre, men hon startade ju på en betydligt mindre vikt än Tilda.

Nu sitter vi i soffan och slöar framför TVn, jag och Seb. Hör hur det hostas i flickornas rum. Hoppas på en friskare familj i morgon bitti!

1 kommentar:

  1. Så de blev sjuka båda två. Tråkigt att höra. Hoppas på snar bättring för dem. Men vilka fina bilder på tjejerna!

    Tack för senast förresten. Mycket goda småkakor och smaskig cheesecake. Tänk att jag hade en så´n där liten för 31 år sedan .....

    Puss från farmor till tjejerna och ni andra två får en kram! // svärmor/mamma/farmor Kristina

    SvaraRadera