torsdag 20 mars 2014

Min fina familj

Dåligt med inlägg nu för tiden. Det hinns helt enkelt inte med mellan utflykter, ammning och blöjbyten. Allt flyter dock på bra här hemma.

Tilda har inte kolik och det är jätteskönt. Hon sover, äter och skiter. Det sist nämda i massor. Jag kan inte komma ihåg att vi bytte så enormt med blöjor på Ellie, men man förtränger väl sådant.

Ellie är jättegullig med Tilda. Ingen avundsjuka här inte...hon säger att hon tycker om sin lillasyster. Sött. Hon hjälper till med allt hon kan och ibland när Tilda gråtet ska hon va den dom tröstar. Dock har Ellie gått från vild till helgalen. Där får jag igen för hur helvild jag var som barn. Typiskt. :-) Försöker få henne att ta det lite lugnt ibland och försöka lyssna på mig och Seb, men hon har helt börjat strunta i vad vi säger. (Man kan bli galen för mindre!) Måste googla på barnuppfostran! :-)

Men trots Ellies smärre olydnad så är det helt fantastiskt att vi blivit 4 och tänker jag bara till så är jag sjukt lyckligt lottad som har en så fin familj. Ibland (när det är mycket skrik, tårar, stoj och blöjbyten) måste man faktiskt stanna upp och tänka till....och då inser jag att allt det här faktiskt är värt varenda sekund!

3 kommentarer:

  1. Svar
    1. Tack Anna, det är ni med! Vi saknar bara hunden så blir det perfekt! ;-)

      Radera
    2. Haha kan säga att ibland undrar vi varför man har hund när man har småbarn. Dagens tips - skaffa hund när ni går i pension ;)

      Radera