tisdag 2 juli 2013

cityfestival och helg

I helgen var det cityfestival i Västerås. Vi gick ner 2 gånger i folkvimmlet, sen fick jag nog. På torsdagen var vi nere och lyssnade på Darin med Familjen Särdqvist. På fredagen gick vi ner tillsammans med Olivias familj och Smillas familj. Vi satt vid Svartån och lyssnade på Petra Marklund, åt onyttig mat, kollade på folk och sprang efter våra barn.
Enda gången Ellie var still på filten var när vi hade nått att äta!

På lördagen drog Sebb till Stockholm för att fira att David Doktorerat i farkostteknik. Jag skulle också följt med men vi fick inte tag i nån barnvakt, så jag fick stanna hemma denna gång.

Jag och Ellie åkte och hälsade på min mormor och morfar istället...Ellies mormor var förstås också med.
Under tiden vi var där fick Ellie värsta utbrottet. Hon blev helt galen och grät som en tok när jag sa att det inte var ok att klättra upp och hopp ner från rullatorerna! Lite frustrerande var att under tiden Ellie var arg satt min halvdementa morfar och skrattade som en tok. Knasigt värre. Men hon  blev som tur var glad igen och gav (till mormors stora glädje) en massa slängpussar när vi skulle gå. =)

På söndagen vaknade jag låångt före Ellie, hon ville inte vakna förrän halv 10. Vilken lycka 1 timme 30 min  längre än vanligt. Jag hann städa,plocka undan  och käka frukost innan hon vaknade.

Dagen tillbringade vi tillsammans med min mamma på Vallbyfriluftsmuseum. Det är så mysigt där och Ellie älskar verkligen djuren.
När vi fikat klart och kollat på alla djuren igen var det sååå jäkla varmt ute, så vi bestämde oss för att bada. Vi åkte hem till min mormor och morfar och Där fick Ellie bada i balja  på uteplatsen. Hon hade jätte kul, fast jag tror nästan mormor och morfar tyckte det var ännu roligare att kolla på.

När Seb kom hem på söndag eftermiddag åkte vi till Barnenshus och köpte oss en Ny barnvagn...eller rättare sagt en ny sulky till Ellie.
Så jäkla lätt att lyfta i och ur bilen och lätt att styra. Den tar mycket mindre plats och Ellie verkar trivas i den.  Jag gillar den verkligen..varför har vi inte köpt en tidigare???




 Förövrigt så har våra tomater tagit sig riktigt bra. Dom ser riktigt goda ut!

Det tyckte tydligen Ellie också att de gjorde,så nu finns det inga tomater kvar på de nedersta grenarna.
Lilla skitunge.

=)








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar