onsdag 12 december 2012

Granen är klädd

I helgen hade jag besök av finaste Lisa och Sofie. Vi körde på utgång i lördags. Det var förstagången jag var ute i Västerås på sedan jag vart gravid! På riktigt!!!  Så tack för det tjejer, äntligen blev det av!

Nu i veckan ökade vi på julstämningen till max här hemma! Vi införskaffade oss en julgran. Det blev dock en  såndär i plast, så här första året! Så i söndags kunde jag inte hålla mig längre, utan granen blev klädd med kulor,glitter och ljus! Hög JULmysfaktor!! Jag har fått lära mig av min familj sedan barnsben att "granen klär man absolut först dagen före julafton och då med obligatorisk glögg och julsång tillsammans." Nu har jag en egen liten familj och bestämmer själv. Klart granen ska va påklädd och fin redan nu, och glögg får man dricka varje dag(om man vart ute i kylan), och julmusiken har sedan länge spelats frenetiskt här hemma. =) De är det som är så bra med att bilda egen familj,. Vi får välja själva och bilda oss vår egen jultradition!!!





Vi passar även på att vara ute extra mycket nu när det äntligen är snön. Om vartannat är det snökärlek eller snöhat. Det sistnämnda inträffar när vagnen fastnar i snömassorna eller halvt välter på oplogade vägar. Jag antar att jag inte är ensam om det problemet?! De är dock mestadels sjukt mysigt ute!
Mamma, Pappa, Barn!!
Ikväll blir det Me&I träff hos Anna. Hoppas att det finns nått fint att köpa där och att bilfärden dit går utan problem!
Nu ska jag och Ellie gå och duscha innan maten!

Ha en trevlig dag!

=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar