tisdag 11 september 2012

En av alla dessa helger

Hoppsan hoppsan...Jag har inte orkat eller kunnat skriva nått här under hela helgen. Mest pga förkylning men också  för att seb har ockuperat datorn och spelat WOW mest hela tiden. =)

I fredags gjorde vi inget speciellt alls, förutom att laga  mat, dricka gott vin och spela WOW var det mest slapp,slappare, slappast som gällde!!
Svampmacka & god öl! Mums
I lördags var vi ute i solen på Anundshög & gjorde av med energi och hade kul.  Eller rättare sagt jag och Ellie hade kul, seb tyckte mest jag vi var tossiga.  Jag fick en del sjuka skrattanfall...måste ha blivit biten av nått konstigt!! =)  Ja ja det var iaf sjukt skönt att komma ut i naturen, fast det känns att det börjar bli höst i luften! Note: Måste komma ihåg att gå o köpa mig en jacka!
Sen kom min bror och hälsade på...vi for som vanligt till vår lilla pappa o sa hej. Lekte med hundarna och kollade på fiskarna. Fick god mat och fika, det va trevligt, slappt o skönt!  Fast Ellie tyckte morfar var sjukt läskig och grinade så fort han kom i närheten! Stackars morfar!

På kvällen kom bror o mor hem till oss och våldgästade. Käkade paj, drack vin, snackade skit och kollade saker på datorn! Ännu senare på kvällen tittade jag och Seb på film, det blev Bridesmaides. Mycket kul film..kan jag  rekomendera!

I söndags plockade vi svamp med Flacken, Jonas och mamma. Jonas hittade sjuuukt mycke svamp..tack för det(vi fick den). Vi hittade också älgflugor, fästingar, en konstig hög av gulsörja (kan det vart trollskit???), döda fåglar, konstiga hålor, men mest hittade vi svamp som tur var!
Så på söndagskvällen fick vi äta god mat igen!  Det blev biff, kantareller, gräddsås, egengjord lingonsylt och potatis i ugn med timjan. Sjuuk smarrigt!

I måndags träffade vi mäklaren och skrev papper. Så imorgon kommer en fotograf och tar bilder på lägenheten..så nu måste här städas som tusan! Inget jag är jätte förtjust i, men men det måste ju göras! Spännade ska det iaf bli och se om någon är köpsugen på lyan!!
Nu ska jag återgå till städandet.
Ha en bra dag!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar