onsdag 12 september 2012

Hos mormor...

efter att ha städat satan i lägenheten igår, tog vi vår älskade tornado till dotter och åkte hem till mormor (för att inte stöka till innan fotograferingen). Det gick superbra att sova över. Fotograferingen idag gick också superbra, efter lite mer putsande!!
städat...dvs inga leksaker i vägen!!

Vi for sedan tillbaka till mormor, för där fanns Ellies säng och "andra bra att ha saker" till en bebis.
Mormor är inte här, (som tur är för hon hade blivit galen på mig) utan hos sin pojkvän...Grattis förresten, mormor OCH ny "pojkvän". Sötast värre!   =)
Ellie har demolerat mormors bokhylla idag..först tänkte vi "kul hon intresserar sig redan för böcker, kommer bli ett litet geni det här". Men icke!!! Äta upp pappret i  böckerna och krypa in i bokhyllan och fastna med huvudet, är tydligen den intelligensnivån hon ligger på just nu.  =)
Tänker inte erkänna för mormor att jag lät Ellie gå bärsärk bland böckerna!!Det får hon väl upptäcka när eller om hon flyttar!(Dom är inte hela längre iaf, böckerna alltså.)

bokhylla/lekplats

Idag käkade vi marinerad fläskfile med morötter i ugn och sallad...sjukt gott. Vi måste helt enkelt bli sämre på o laga mat, annars kommer vi vara feta för alltid!! Men vem vill äta äcklig mat??? Nej just det ingen..så från och med nu blir det Ellie som lagar maten, dvs det blir halvätna nerdregladekex, snorkråkor, bajsblöjor och dammråttor att äta hädanefter!!!
det var gott idag iaf!!!!!

För att få lite friskluft och en antydan till motion idag, tog jag en sväng med Ellie till Djäkneberget. Där fick hon som vanligt lite gungtid. Tror hon gillar det, men vad vet man egentligen??? Hon ser ju glad ut iaf. =)



Nu efter att ha städat upp efter tornadon...ska jag ta mig ett glas vin, sätta mig brevid min sambo och glo på medans han dödar bestar i WOW!!!

Trevlig kväll på er.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar