tisdag 8 april 2014

frisk nu tack!!!

Här fortsätter sjukstugan...kanske inte det roligaste att skriva om, men det är så läget är just nu.

I torsdags var vi tvungna att åka in till barnakuten med Tilda. Hon hade feber och enligt 1177 får barn under 2 månader inte ha mer än 38 grader utan att en läkare tittar på dem. Så vi åkte åkte in. Hon har ju vart rosslig i lungorna, hostig och snorig. Det visade sig att hon hade öroninflammation på vänster öra och RS-Virus. Så efter att hon fått inhalera och läkaren tittat på henne fick vi iaf åka hem. Så nu äter vår lilla tös penicillin. Kåvepenin redan innan hon fyllt 2 månader, inte kul för en liten stackare. Äcklig är den också..det blir många tårar vid medicineringen. Men hon är mycket bättre nu och jag hoppas det fortsätter så.

Jag och Sebbe kämpar allt jämt på med diverse krämpor så som bihåle- och öroninflammation. Det drygaste för mig är att jag inte hör ett dugg på vänster öra. Hallå...hur kan nått så normalt som att höra bli sååå sjukt jobbigt när det inte fungerar!. Jag håller på att bli galen här. När ska vi bli helt friska??!!!

Ellie är dock frisk och kry, det rinner lite snor men klassas numer som "ingenting"!!!

Jo just det..Tilda fyllde hela 2 månader igår!! Fyy va tiden går fort! Hon känns redan så stor och stark!!
Världens goaste unge. Tror hon skrikit lika mycket under sina 2 månader som Ellie gjorde under en dag( vid samma ålder). Är så glad att hon sluppit den plågande koliken som Ellie hade. Hon är verkligen en mycket gladare och nöjdare bebis än vad Ellie var. Hon är vaken och nyfiken på allt. Gladast blir hon när Ellie är i närheten och tjoar på henne eller när hon får "stå upp". Då ser hon helt överlycklig ut.


Förövrigt händer det inte mycket alls här just nu...så jag hoppas ni andra har en massa kul för er. Det ska vi också ha när vi blir friska!!!!!

Ha en bra dag!!


=)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar